دبیرستان راهیان علم فاطمه زهرا دلبری

با آموزش مهارت های زندگی

دبیرستان راهیان علم فاطمه زهرا دلبری

با آموزش مهارت های زندگی

دبیرستان راهیان علم  فاطمه زهرا دلبری
سلام هدف از طراحی این وبلاگ پاسخ به بیستمین پرسش مهر رئیس جمهورمحترم جناب آقای دکتر حسن روحانی می باشد . امیدوارم که با خواندن این مطالب بهره کافی از این وبلاگ برده باشید . فعالیت هایی که در مدرسه داشته ایم نشان از این پاسخ می باشد.

فاطمه زهرا دلبری


بایگانی
۰۹ آبان ۹۸ ، ۱۷:۰۰

تشریح

تشریح قلب

قلب در لغت به معنی دگرگونی است

تشریح مغز

دستگاه عصبی مهره داران از 3 بخش مهم تشکیل شده ..

 

 

                         

تشریح قلب 

قلب در لغت به معنی دگرگونی است

 

قلب از لحاظ علمی اندامی است که در مرکز قفسهٔ سینه (متمایل به سمت چپ) واقع شده‌است و وزن آن ۳۰۰گرم است و خون را پمپاژ می‌کند نام این عضو به علت اینکه باعث دگرگونی خون و تبدیل خون کثیف به خون تمیز می‌شود قلب نام‌گذاری شده‌است در دگرگون کردن خون، قلب مانند یک تلمبه عمل می‌کند

تشریح مغز

 
دستگاه عصبی مهره داران از 3 بخش مهم : (دستگاه عصبی مرکزی ,دستگاه عصبی محیطی ,دستگاه عصبی خودکار ) تشکیل می شود .دستگاه عصبی مرکزی شامل مغز و نخاع ,اعصاب محیطی شامل اعصاب مغزی و اعصاب نخاعی , و اعصاب خود کار شامل سلسله ی اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک است.

مواد و وسایل لازم:
1- مغز گاو 2- تشتک تشریح 3- وسایل تشریح.
روش کار:
برای بررسی و تشریح مغز پستانداران معمولا از مغز گاو و یا گوسفند استفاده می شود.مغزی که به منظور بررسی و تشریح مورد استفاده قرار می گیرد به هنگام خارج کردن از جمجمه جانور,باید سالم و بدون عیب باشد.همچنین به علت نرم بودن زیاد باید با آن به ملایمت رفتار کرد.سپس برای این که مغز استحکام کافی به دست آورد و شکل طبیعی آن حفظ شود و همچنین تا زمان استفاده سالم باقی بماند ,آن را حداقل به مدت 3 روز در محلول آلدهید فرمیک (فرمالین)8-10٪قرار داد.یک روز قبل از تشریح باید مغز را در محلول فرمالین 2٪قرار دهیم و سر انجام چند ساعت پیش از تشریح آن را درآب معمولی تا بوی تند و آزار دهنده ی آن کاهش یابد.توصیه می شود که هنگام تشریح مغز و برای جلوگیری از نازک شدن پوست انگشتان ,از دستکش مخصوص استفاده گردد.