دبیرستان راهیان علم فاطمه زهرا دلبری

با آموزش مهارت های زندگی

دبیرستان راهیان علم فاطمه زهرا دلبری

با آموزش مهارت های زندگی

دبیرستان راهیان علم  فاطمه زهرا دلبری
سلام هدف از طراحی این وبلاگ پاسخ به بیستمین پرسش مهر رئیس جمهورمحترم جناب آقای دکتر حسن روحانی می باشد . امیدوارم که با خواندن این مطالب بهره کافی از این وبلاگ برده باشید . فعالیت هایی که در مدرسه داشته ایم نشان از این پاسخ می باشد.

فاطمه زهرا دلبری


بایگانی

هنر و نقاشی می‌تواند نقطه شروعی برای بیان حرف‌هایی باشد که در مورد افکاردانش آموزان   از دنیای درونش است. نقاشی، به رشد سریع مغزی و یادگیری هرچه بهترمنجر شود. کشیدن شکل و رنگ‌آمیزی به دانش آموز این امکان را می‌دهد که احساسات خود را که قادر به بیانشان نیست‌ یا موارد دیگری که به طور شفاهی نمی‌تواند در موردشان صحبت کند را آشکار سازد. بیان حالات درونی او از طریق هنر می‌تواند به شما درکی واضح از تلاطم‌های وی بدهد که این راه کمک می‌کند تا او را راهنمایی کنیم.

 

خط نستعلیق یکی از زیباترین و دلنوازترین شیوه های نگارش خط در خوشنویسی اسلامی و ایرانی است. خطی که به تنهایی بیان کننده احساسات، عواطف درونی، طبع و سلیقه زیبائی شناسی هنرمند است.خطوط ششگانه یا خطوط اصول، شش خط اصلی در خوشنویسی اسلامی هستند که در تمامی کشورهای اسلامی از جمله ایران رواج داشته اند و هنوز هم اغلب آن ها مورد استفاده خوشنویسان هستند. هر یک از این خطوط یا قلم ها دارای قواعد و نظم معینی می باشند. ابداع این خطوط را به ابوعلی محمدبن علی بن حسین (حسن) بن عبدالله بغدادی معروف به ابن مقله وزیر نسبت داده اند که این خطوط ششگانه عبارتند از: محقق، ریحان، ثلث، نسخ، رقاع و توقیع.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۵
فاطمه زهرا دلبری دبیرستان راهیان علم