سخنوری
تقریبا هر کسی در زندگیاش در شرایطی قرار میگیرد که باید برای جمعی صحبت کند، بخواهد از عقایدش دفاع کند یا لازم باشد کسی را متقاعد کند. پس بهتر است خودمان را برای آن روز آماده کنیم.
کارمندان با هر سمتی که داشته باشند، بر اساس توانایی سخنرانی در جمع و مهارتهای ارتباطی به عنوان یکی از مهمترین مهارتهایی که باید کسب کنند رتبه بندی میشوند و پیشرفت میکنند.
نفوذ کلام و توانایی متقاعد کردن دیگران با هر موقعیت اجتماعی که داشته باشید میتواند در کار شما، در زندگیتان یا حتی در دنیا تغییرات بزرگی ایجاد کند .
1. شمرده صحبت کنید
۲. با اعتمادبهنفس صحبت کنید .
۳. به چیزی که میگویید اعتقاد داشته باشید
۴. خودپرستی را کنار بگذارید.
۵. با صدای تان با ملایمت رفتار کنید .
۶. حواستان به وضع نشستن یا ایستادن تان باشد .
۷. مراقب زیر و بَم صدایتان باشید .
۸. خودتان را آماده کنید .
۹. «بدون آمادگی خواندن» را شروع کنید .
۱۰. تمرین کنید
11. آرام باشید